piątek, 14 września 2012

Jabłecznik, szarlotka, ciasto z jabłkami...

Takie ciasto z jabłkami na szybko. Tego przepisu mi trzeba było. Wczoraj dostałam od sąsiadki całą reklamówkę jabłek z jej ogródka. No dobra, sama zbierałam. I żeby nie pogniły, to szybko musiałam coś z nich wymyśleć. Takie lepsze umyłam i sama zjadłam, podzieliłam się też z robotnikami na dachu. A reszta... No cóż, chodziło za mną kruche z jabłkami, ale nie mam wszystkich składników. Dlatego postawiłam na to szybkie ciasto z jabłkami. Właśnie jest w piekarniku. Jak je wyjmę i nie zniknie całe w niewyjaśnionych okolicznościach, to zrobię zdjęcie i dostawię :)

Składniki:
-4 jajka
-1szklanka cukru kryształ
-2szklanki mąki tortowej
-3/4 szklanki oleju
-5 jabłek
-1łyżeczka cynamonu
-1łyżeczka sody
-1łyżeczka proszku do pieczenia
-bakalie
-cukier puder do posypania

Jajka ubijamy z cukrem,do tego dodajemy olej,mąkę,proszek i sodę oraz cynamon. Mieszamy. Jabłka obieramy i kroimy w kostkę,najlepiej sporą wtedy są smaczniejsze i sie rozpływają w ustach.Dodajemy je do ciasta i mieszamy delikatnie.Mozna tez dodać bakalie. Smacznie wychodzi kiedy dodajemy rodzynki oraz śliwki suszone.Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem. Pieczemy 45 minut,do godziny zależnie od piekarnika w 180 stopniach. Ciasto musi miec kolorec cynamonu pod koniec pieczenia.

Mój komentarz:
- blaszka średnia prostokątna
- bakalii nie dodałam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz